Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
aktualne informacje dot. zajęć znajdują się na platformie MS Teams
ROK I rok akademicki 2019/2020 SEM. 2
Przedmiot:
Wprowadzenie do teorii i zasad projektowania architektoniczno-urbanistycznego
Prowadzący przedmiot: prof. dr hab. inż. arch. Grażyna Schneider-Skalska
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Instytut Projektowania Urbanistycznego
ROK I rok akademicki 2019/2020 SEM. 2
Przedmiot : Projektowanie Wstępne architektoniczno-urbanistyczne
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Instytut Projektowania Urbanistycznego
galeria projektów
ARCHIWUM
modele rok 1 ćw 1 2012/13 fot. Grażyna Schneider-Skalska
modele rok 1 ćw 1 2012/13 fot. Grażyna Schneider-Skalska
modele rok 1 ćw 1 2012/13 fot. Grażyna Schneider-Skalska
modele rok 1 ćw 1 2012/13 fot. Grażyna Schneider-Skalska
modele rok 1 ćw 1 2012/13 fot. Grażyna Schneider-Skalska
<
>
Dydaktyka
W ciągu kilkunastu lat istnienia Katedry wypracowano oryginalną szkołę nauczania do której fundamentalnych cech należą: nierozłączne traktowanie urbanistyki i architektury, uznanie za priorytetowe kształtowanie zdrowego środowiska życia człowieka we wszystkich skalach i aspektach, dążenie do wielowątkowego traktowania przestrzeni począwszy od problematyki miasta i dzielnicy do wzajemnych relacji funkcjonalno-przestrzennych w małym zespole urbanistycznym, z równorzędnym traktowaniem kompozycji przestrzennej w skali urbanistycznej i architektonicznej, w nawiązaniu do ducha miejsca i kontekstu. Do nauczanej problematyki w istotny sposób włączono elementy projektowania zrównoważonego zarówno w skali urbanistycznej jak i architektonicznej
W metodzie nauczania pracownicy Katedry dążą do pozostawienia studentom możliwości wyboru kierunku twórczego, do wyzwolenia ich inwencji i zapewnienia pełnej świadomości w podejmowaniu decyzji i przyjmowania za nie odpowiedzialności. Celem tak rozumianej dydaktyki jest kształtowanie osobowości i indywidualnego rozwoju twórczego studenta a zarazem przyswojenie przez niego metody myślenia o architekturze jako syntezie sztuki i nauki, opartej na solidnej wiedzy zarówno w zakresie metody projektowania jak i informacji fachowych z teorii i praktyki programowania, projektowania, prezentacji i obrony koncepcji.
Istotną wartością procesu nauczania jest bezpośredni, partnerski kontakt ze studentami uzyskany poprzez, między innymi, dużą otwartość na swobodę wypowiedzi i w podejściu do rozwiązywanych problemów projektowych, począwszy od projektów o konwencjach zbliżonych do tradycji aż do awangardowych rozwiązań przestrzennych i formalnych, bronionych podczas dyskusji merytorycznych organizowanych w trakcie ćwiczeń projektowych.
Ważną cechą dydaktyki prowadzonej przez Katedrę jest silny związek tematów projektowych podejmowanych przez studentów z potrzebami Krakowa oraz miast i gmin Małopolski. Porozumienia, listy intencyjne i wieloletnie kontakty owocują projektami studenckim, które prezentowane na wystawach są przedmiotem dyskusji środowiskowych w miastach, które zaoferowały tematy do opracowania.
Współpraca ze środowiskiem zewnętrznym to również współpraca z firmami, które współuczestniczą w procesie dydaktycznym. Przykładem jest konkurs studencki „Wnętrze-Światło-Cień” (w formule dla studentów I roku WA PK i w formule ogólnopolskiej, otwartej) prowadzony przy współpracy firm „Architektura Światła”, Dynamico i AGC oraz konkurs na projekt małej architektury organizowany przy współpracy z firmą „UNIDEZ”.
Na Wydziale Architektury i na kierunku architektura pracownicy Katedry prowadzą ćwiczenia i wykłady, zajęcia fakultatywne i seminaria specjalistyczne oraz projekty dyplomowe inżynierskie i magisterskie o bardzo szerokim spektrum podejmowanej tematyki w ramach studiów I i II stopnia, zarówno języku polskim jak i angielskim. Prowadzą wykłady na studiach doktoranckich III stopnia i studiach podyplomowych.
Prowadzą również wykłady i ćwiczenia projektowe na Wydziałach Inżynierii Lądowej i Inżynierii Środowiska.
Ważnym elementem pracy dydaktycznej łączonej z badaniami naukowymi jest szeroka działalność prowadzona w ramach Katedry przez dwa koła naukowe – „Green Grow” i „Projektowanie zrównoważone”
ROK 2, SEM. 4, 2020/21 stopień I
PROJEKTOWANIE ARCHITEKTONICZNO-URBANISTYCZNE
ZABUDOWY JEDNORODZINNEJ
ARCHITECTURAL AND URBAN DESIGN OF SINGLE FAMILY HOUSING
PROWADZĄCY PRZEDMIOT:
dr hab. inż. arch. Patrycja Haupt, prof. PK
dr inż. arch. Jarosław Huebner, prof. PK
dr inż. arch. Zbigniew Kęsek, prof. PK
Prowadzący grupy projektowe:
Dr hab. inż. arch. Patrycja Haupt, prof. PK
Dr inż. arch. Jarosław Huebner, prof. PK
Dr inż. arch. Zbigniew Kęsek, prof. PK
Dr inż. arch. Piotr Celewicz – koordynator zajęć
Dr inż. arch. Elżbieta Kusińska
Mgr inż. arch. Piotr Broniewicz
TERMINY ZAJĘĆ
ĆWICZENIA:
PONIEDZIAŁEK
8:45-12:30 PC,PB, pH 9:00-12:45 EK, 9.15-13.00 JH,ZK ONLINE
CZWARTEK
8:45-12:30 PC,PB 9.00-12.45 pH,EK,JH,ZK 14:45-18:30 ONLINE
SEMINARIA PROJEKTOWE
PONIEDZIAŁEK
11:30
ZAJĘCIA SĄ PROWADZONE NA PLATFORMIE MS TEAMS
ZADANIE PROJEKTOWE:
CEL KURSU
Celem kursu rozwinięcie umiejętności studentów w zakresie:
projektowania jednorodzinnej zabudowy mieszkaniowej
wiedzy na temat zasad kompozycji architektoniczno-urbanistycznej w projektowaniu budynków mieszkaniowych
wiedzy na temat infrastruktury technicznej i komunikacyjnej
przeprowadzenia analizy kontekstu architektoniczno-urbanistycznego i potrzeb użytkownika
tworzenia koncepcji architektoniczno-urbanistycznej poprzez kreatywne odczytanie wynikających z niego przesłanek oraz ugruntowanie zdolności prezentowania formy projektu zgodnej z jej treścią i znaczeniem,
opracowania projektu architektoniczno-urbanistycznego poprzez doskonalenie warsztatu zawodowego architekta, a zwłaszcza ugruntowanie umiejętności kształtowania właściwych relacji pomiędzy zabudową – krajobrazem miejskim i środowiskiem przyrodniczym.
Harmonogram zajęć
SEMESTR 04
HARMONOGRAM ZAJĘĆ PROJEKTOWYCH
1.03.2021 Początek zajęć
4.03.2021 Studium przypadku i kontekstu
8.03.2021 Analiza kontekstu – prezentacja pierwszych wyników
11.03.2021 Praca nad projektem Forma - praca z modelem.
15.03.2021 Praca nad projektem Forma - praca z modelem.
18.03.2021 Praca nad projektem Rzuty i przekroje pokazujące fizykę budowli.
22.03.2021 Praca nad projektem Plan zagosdpodarowania terenu 1: 200 (lub 1: 250) rzuty, przekroje, perspektywy. Prezentacja na przegląd.
25.03.2021 Przegląd I - oddanie
29.03.2021 Omówienie przeglądu I
8.04.2021 Korekty po przeglądzie
12.04.2021 Praca nad projektem Praca na modelu, konstrukcja, rzuty, przekroje, elewacje (1: 100) projekt terenu 1: 200 (1: 250)
15.04.2021 Praca nad projektem
19.04.2021 Praca nad projektem Instalacje, Rzuty kondygnacji, przekroje, elewacje, (1: 100) projekt terenu 1: 200 (1: 250) Kompozycja plansz (1: 100) plansza ideowa, perspektywy
22.04.2021 Przegląd 2 - oddanie
26.04.2021 Przegląd 2 - omówienie
6.05.2021 Praca nad projektem
10.05.2021 Praca nad projektem Praca nad rysunkami arch.-bud (1:50)
13.05.2021 Praca nad projektem Plan techniczny zagospodarowania terenu (1: 500)
17.05.2021 Praca nad projektem Praca nad detalem technicznym (1:20)
20.05.2021 Praca nad projektem Rzuty kondygnacji, przekroje, elewacje, (1:50) project zagospodarowania terenu 1: 200 (1: 250), perspektywy, tematyka eseju
24.05.2021 Praca nad projektem Rzuty kondygnacji, przekroje, elewacje, (1:50) project zagospodarowania terenu 1: 200 (1: 250), plansza techniczna, perspektywy, kompozycja plansz
27.05.2021 Review 3 – submission (overview and discussion) trial submission
31.05.2021 Przegląd 3 - omówienie
7.06.2021 Prace nad projektem, końcowe poprawki, praca na skomponowanych planszach
10.06.2021 Prace nad projektem, końcowe poprawki Praca nad prezentacją
14.06.2021 Oddanie projektu
Ocena końcowa
17.06.2021 Podsumowanie semestru i obrony projektów.
dyplomy inżynierskie
Prof. dr. hab. inż arch. Grażyna Schneider-Skalska
Dr hab. inż. arch. Magdalena Jagiełło-Kowalczyk, Prof. PK
Dr hab. inż. arch. Justyna Kobularczyk, Prof. PK
Dr hab. inż. arch. Patrycja Haupt, Prof. PK
Dr hab. inż. arch. Krystyna Paprzyca, Prof. PK
Dr inż. arch. Piotr Celewicz,
Dr inż. arch. Jarosław Huebner,
Dr inż. arch. Zbigniew Kęsek,
przykładowe prace studentów
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Architektury
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Kierunek: ARCHITEKTURA, Studia inżynierskie I stopnia
Promotorami dyplomowych prac inżynierskich prowadzonych w Katedrze są, zgodnie z regulaminem Wydziału Architektury, samodzielni pracownicy, a funkcję promotora pomocniczego mogą pełnić pracownicy ze stopniem doktora.
Zakres pracy inżynierskiej musi w każdym przypadku być zgodny z wymaganiami regulaminu dyplomowania na Wydziale Architektury, a tematem powinien być niewielki obiekt architektoniczny w kontekście urbanistycznym. Funkcja projektowanego obiektu jest dowolna, do uzgodnienia z promotorem. Temat pracy dyplomowej może być związany z problematyką projektów wykonanych na WA w ramach zajęć dydaktycznych, lub może być związany z nową tematyką w uzgodnieniu z promotorem.
Opracowanie zazwyczaj obejmuje analizę kontekstu, sytuację, rzuty, przekroje, szczegóły techniczne, rysunek odręczny oraz opis techniczny poszerzony o tekst pokazujący wiedzę Autora na temat będący przedmiotem pracy. Projekty powinny zawierać rozwiązania zrównoważone i realizować zasady projektowania uniwersalnego.
Katedra realizuje ścisłą współpracę z jednostkami administracji samorządowej miast Małopolski – Krakowa, Oświęcimia, Nowego Sącza, Tarnowa i innych – i może zaproponować tematy zgłaszane i oczekiwane przez władze miejskie. Opracowania dyplomowe mogą w takich przypadkach stać się propozycją ofertową dla miasta.
W wielu przypadkach realizowane są tematy proponowane przez dyplomantów, zlokalizowane w znanych im miejscowościach w Polsce i za granicą, co wiąże się z wyjazdami w ramach współpracy ERASMUS.
temat: Nowa Architektura w Starym Mieście – wielofunkcyjny budynek w Oświęcimiu.
autor: Piotr Saferna
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Architektury
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Kierunek: ARCHITEKTURA, Studia inżynierskie I stopnia
Autor: Piotr Saferna, Rok akademicki: 2015/16
Temat: Nowa Architektura w Starym Mieście – wielofunkcyjny budynek w Oświęcimiu.
New Architecture in the Old Town – multifunctional building in Oświęcim
Promotor: prof.dr hab.inż.arch. Grażyna Schneider-Skalska
Współpromotor: dr inż. arch. Jarosław Huebner
Recenzent: dr hab.inż.arch. Krystyna Paprzyca
osoby prowadzące dyplomy magisterskie:
Prof. dr. hab. inż arch. Grażyna Schneider-Skalska
Dr hab. inż. arch. Magdalena Jagiełło-Kowalczyk, Prof. PK
Dr hab. inż. arch. Justyna Kobularczyk, Prof. PK
Dr hab. inż. arch. Patrycja Haupt, Prof. PK
Dr hab. inż. arch. Krystyna Paprzyca, Prof. PK
Dr inż. arch. Piotr Celewicz,
Dr inż. arch. Jarosław Huebner,
Dr inż. arch. Zbigniew Kęsek,
dyplomy magisterskie
przykładowe prace studentów
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Architektury
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Kierunek: ARCHITEKTURA, Studia magisterskie II stopnia
Promotorami dyplomowych prac magisterskich prowadzonych w Katedrze są, zgodnie z regulaminem Wydziału Architektury, samodzielni pracownicy, a funkcję promotora pomocniczego mogą pełnić pracownicy ze stopniem doktora. Praca może być wykonywana we współpracy z inną uczelnią polską lub zagraniczną na zasadach określonych w regulaminie dyplomowania WA PK.
Temat i zakres pracy magisterskiej powstaje w drodze uzgodnień pomiędzy dyplomantem i promotorem. Pracownicy Katedry prowadzą dyplomy o różnorodnej tematyce i funkcji, o profilu urbanistycznym, architektonicznym i architektoniczno-urbanistycznym.
Prace dyplomowe wykonywane w Katedrze obejmują zagadnienia o różnej tematyce i zakresie obszarowym - od skali urbanistycznej do architektonicznej. Dotyczą przekształceń fragmentów miast, rewitalizacji i reurbanizacji, projektowania i przekształcania obszarów mieszkaniowych, projektowania obiektów użyteczności publicznej (uczelni, szkół, obiektów kultury, administracji, rekreacji), zabudowy mieszkaniowej i zespołów wielofunkcyjnych, terenów i obiektów rekreacji.
Podjęty temat i zakres pracy powstaje w drodze uzgodnienia z promotorem.
Projekty wykonywane w Katedrze powinny zawierać rozwiązania zrównoważone i realizować zasady projektowania uniwersalnego.
Katedra realizuje ścisłą współpracę z jednostkami administracji samorządowej miast Małopolski – Krakowa, Oświęcimia, Nowego Sącza, Tarnowa i innych – i może zaproponować tematy zgłaszane i oczekiwane przez władze miejskie. Opracowania dyplomowe mogą w takich przypadkach stać się propozycją ofertową dla miasta.
W wielu przypadkach realizowane są tematy proponowane przez dyplomantów, zlokalizowane w znanych im miejscowościach w Polsce i za granicą, co wiąże się z wyjazdami w ramach współpracy ERASMUS.
temat: OGRÓD KULTURY I NAUKI - REAKTYWACJA I INTEGRACJA URBANISTYCZNA
GARDEN OF CULTURE AND SCIENCE - URBAN REACTIVATION AND INTEGRATION
autor: Karolina Batóg
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Architektury
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Kierunek: ARCHITEKTURA, Studia inżynierskie I stopnia
Autor: Karolina Batóg Rok akademicki: 2014/2015
Promotor: prof. dr hab. inż. arch. Grażyna Schneider-Skalska
Współpromotor: dr inż. arch. Kinga Racoń-Leja
Recenzent: dr hab. inż. arch. Anna Franta, prof. PK
Koło projektowania zrównoważonego
Prowadzący:
krótka informacja, tematyka
Koło naukowe Green Beam
Studencka sekcja naukowa przy Kole Naukowym GROW w Katedrze Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej
Prowadzący:
Koło naukowe GROW
Prowadzący:
kiedy?
tematyka:
II stopień ROK I rok akademicki 2020/2021 SEM. LETNI 01
Przedmiot: Teoria projektowania architektoniczno-urbanistycznego II-C-6 sem 1
Projektowanie obszarów mieszkaniowych - wykłady
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Prowadzący przedmiot:
Wykłady, II stopień, w poniedziałki
II stopień ROK I rok akademicki 2020/2021 SEM. LETNI 01
Przedmiot: Projektowanie zabudowy wielorodzinnej.
Projektowanie arch.-urb. II-C-7 sem 01
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
Prowadzący przedmiot:
II stopień ROK I rok akademicki 2020/2021 SEM. LETNI 01
Przedmiot: Projektowanie zabudowy wielorodzinnej.
Projektowanie arch.-urb. II-C-7 sem 01
Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
PROWADZĄCY PRZEDMIOT:
ZESPÓŁ:
mgr inż. arch. Piotr Broniewicz
mgr inż. arch. Julian Franta
dr hab. inż. arch. Michał Krupa, prof. PK (koordynator kursu)
dr hab. inż. arch. Mariusz Twardowski, prof. PK
godziny zajęć:
poniedziałek: 09:00 – 12:00
czwartek: 12:15 – 15:15
ZAJĘCIA SĄ PROWADZONE NA PLATFORMIE MS TEAMS
ZADANIE PROJEKTOWE
Program kursu obejmuje problematykę związaną projektowaniem urbanistyczno-architektonicznym środowiska zamieszkania w obszarach śródmiejskich.
Przedmiotem opracowania jest koncepcja funkcjonalno-przestrzenna zespołu zabudowy mieszkaniowej w kontekście istniejącej tkanki miejskiej w miejscach o niewielkim stopniu zainwestowania lub zdegradowanych.
CEL KURSU
Zasadniczym celem kursu jest przekazanie studentom zasad projektowania urbanistyczno-architektonicznego zespołów zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej w zurbanizowanym kontekście, których wdrażanie sprzyja realizacji postulatów zrównoważonego rozwoju oraz kształtowaniu ładu przestrzennego w kontekście jego zasadniczych komponentów.
W toku realizacji zadania kursowego studenci poznają też wzajemne relacje pomiędzy konsekwencjami decyzji projektowych podejmowanych w skalach urbanistycznej i architektonicznej.
Aktualne informacje dot. zajęć znajdują się na platformie MS Teams.
HARMONOGRAM
marzec
01 (pon) wprowadzenie
04 (czw) Etap 1 - analizy
08 (pon) Etap 1 - analizy
11 (czw) Etap 1 – analizy / Etap 2
18 (czw) Etap 2 – wytyczne projektowe
22 (pon) Przegląd 1 (etap 1 + 2)
25 (czw) Omówienie
29 (pon) Etap 3 – koncepcja urbanistyczna
kwiecień
08 (czw) Etap 3 – koncepcja urbanistyczna
12 (pon) Etap 3 – koncepcja urbanistyczna
15 (czw) Etap 3 – koncepcja urbanistyczna
19 (pon) Etap 3 – koncepcja urbanistyczna
22 (czw) Etap 3 – koncepcja urbanistyczna
26 (pon) Przegląd 2 (etap 3)
maj
06 (czw) Omówienie
10 (pon) Etap 4 – projekt architektoniczny i projekt zagospodarowania terenu
13 (czw) Etap 4 – projekt architektoniczny i PZT
17 (pon) Etap 4 – projekt architektoniczny i PZT
20 (czw) Etap 4 – projekt architektoniczny i PZT
24 (pon) Etap 4 – projekt architektoniczny i PZT
27 (czw) Etap 4 – projekt architektoniczny i PZT
31 (pon) Przegląd 3 (Etap 3 i 4)
czerwiec
07 (pon) Etap 3 i 4
10 (czw) Etap 3 i 4
14 (pon) Etap 3 i 4
17 (czw) ODDANIE PROJEKTU
Sesja egzaminacyjna: od 21 czerwca do 30 czerwca 2021 r.
Poprawkowa sesja egzaminacyjna: od 1 września do 14 września 2021 r.
dyplomy inżynierskie
przykładowe prace studentów
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Wykonane w Katedrze Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego
TEMAT: INTEGRACJA PRZESTRZENI PUBLICZNEJ Z KONCENTRACJAMI KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ W NOWYM SĄCZU
AUTOR: Magdalena Oleksy
POLITECHNIKA KRAKOWSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII LĄDOWEJ
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
TEMAT: INTEGRACJA PRZESTRZENI PUBLICZNEJ Z KONCENTRACJAMI KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ W NOWYM SĄCZU
- INTEGRATION OF PUBLIC SPACE WITH PUBLIC TRANSPORT NODE IN NOWY SACZ
AUTOR: Magdalena Oleksy
PROMOTOR: prof. dr hab. inż. arch. Grażyna Schneider Skalska
PROMOTOR POMOCNICZY: dr inż. arch. Kinga Racoń Leja
WSPÓŁPRACA: mgr inż. arch. Paweł Tor
Instytut Projektowania Urbanistycznego, Wydział Architektury, Politechnika Krakowska
Kraków, 2016
TEMAT: ANALIZA MOŻLIWOŚCI UTWORZENIA RYNKU ZWIERZYNIECKIEGO W KRAKOWIE
AUTOR: Natalia Stec
POLITECHNIKA KRAKOWSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII LĄDOWEJ
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
TEMAT: ANALIZA MOŻLIWOŚCI UTWORZENIA RYNKU ZWIERZYNIECKIEGO W KRAKOWIE
FEASIBILITY STUDY FOR CREATING ZWIERZYNIEC SQUARE IN CRACOW
AUTOR: Natalia Stec
PROMOTOR: prof. dr hab. inż. arch. Grażyna Schneider Skalska
PROMOTOR POMOCNICZY: dr inż. arch. Kinga Racoń Leja
WSPÓŁPRACA: mgr inż. arch. Paweł Tor
Instytut Projektowania Urbanistycznego, Wydział Architektury, Politechnika Krakowska
Kraków, 2016
In the academic year 2019-2020, the Faculty of Architecture of the Cracow University of Technology began conducting 1st degree studies in Architecture in English
- Bachelor in Architecture.
The study program has the same scope as studies conducted in Polish and is implemented in a modular system. The first students completed the winter semester exchanging thoughts and ideas coming from different countries and cultures. During the Introduction to Architectural and Urban Design classes they had a number of meetings with visiting professors, made designs, models, presentations and showed their work at the exhibition. Students began the first semester with work on an architectural form that brings together the learned elements of spatial composition. The authors themselves gave the form a function that was within the scope of usability of the urban furniture - benches, skatepark elements, bus stops etc. This exercise allows you to gently introduce new students to both issues related to the construction of architectural form and professional vocabulary related to the profession. Staying in the context of urban space as another exercise, students analyzed Rynek Krowoderski - a Krakow square located not far from the university - in terms of connections with the city and urban problems. Then everyone responded to the issues with the square development project. Each exercise ends with an individual, oral presentation that teaches how to create a synthesis from proposed ideas and how to build a professional statement related to design. The Bachelor in Architecture course is work in a small group with the assistance of several lecturers, which means that the student develops quickly and uses his strengths in subsequent design exercises.
W roku akademickim 2019-2020 Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej rozpoczął studia I stopnia z Architektury w języku angielskim - Bachelor in Architecture.
Program studiów ma taki sam zakres jak równolegle prowadzony kierunek w języku polskim i jest realizowany w systemie modułowym. Pierwsi studenci ukończyli semestr zimowy, wymieniając myśli i pomysły pochodzące z różnych krajów i kultur. Podczas zajęć z Architectural and Urban Design odbyli szereg spotkań z profesorami wizytującymi, wykonali projekty, modele, prezentacje i pokazali swoje prace na wystawie. Studenci pierwszy semestr rozpoczęli pracą nad formą architektoniczną, skupiającą poznane elementy kompozycji przestrzennej. Autorzy sami nadali formie funkcję, która mieściła się w zakresie użyteczności mebla miejskiego – ławki, elementu skateparku, przystanku autobusowego etc. Ćwiczenie to pozwala łagodnie wprowadzić nowych studentów zarówno w zagadnienia związane z budową formy architektonicznej, jak i w profesjonalne słownictwo związane z zawodem. Pozostając w kontekście przestrzeni miejskiej jako kolejne ćwiczenie studenci analizowali Rynek Krowoderski – krakowski plac znajdujący się w niedalekiej odległości od uczelni – pod kątem powiązań z miastem i problemów urbanistycznych. Następnie każdy odpowiedział na poruszane kwestie projektem zagospodarowania placu. Każde ćwiczenie kończy się indywidualną, ustną prezentacją, która uczy tworzenia syntezy z proponowanych pomysłów oraz budowania profesjonalnej wypowiedzi związanej z projektowaniem. Kurs Bachelor in Architecture to praca w niewielkim gronie z asystą kilku prowadzących, co sprawia, że student szybko się rozwija i wykorzystuje swoje mocne strony w kolejnych ćwiczeniach projektowych.
Rok 2 - 2020/21 st. I sem. 3
Galeria wyróżnionych prac studentów realizujących przedmiot:
Projektowanie jednorodzinnej zabudowy mieszkaniowej w Katedrze
Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej
Projekty zespołów mieszkaniowych wykonane pod kierunkiem dr inż. arch. Jarosława Huebnera prof. PK
STOPIEŃ I, ROK 3, SEMESTR 5, ROK AKADEMICKI 2020/2021
Galeria wyróżnionych prac studentów realizujących przedmiot:
PROJEKTOWANIE URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNE I, I- C-19
Projektowanie wielorodzinnej architektury mieszkaniowej
Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej
konkurs "Wnętrze Światło Cień"- PRZESTRZEŃ INSPIROWANA SZTUKĄ"
Rok 1 - 2020/21 st. I sem. 2
PROJEKT BUDYNKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ (budynek usługowy o
prostym programie funkcjonalnym) w wybranej przestrzeni publicznej –
kontynuacja ćwiczenia nr 2.
Rok 1 - 2020/21 st. I sem. 2
Przedmiot: Projektowanie wstępne urbanistyczno - architektoniczne.
Temat projektu: Pawilon wielofunkcyjny
Rok 1 - 2020/21 st. I sem. 1
Przedmiot: Projektowanie wstępne urbanistyczno - architektoniczne.
Temat projektu: PROJEKT ARANŻACJIWIELOFUNKCYJNEGO
WNĘTRZA URBANISTYCZNEGO
course in english :
study year 1 - academic year 2020/2021
Subject: Integrated Design Studio - MULTIFUNCTIONAL PAVILION
Course Leader: prof. dr hab. inż. arch. Ewa Stachura
Rok 1 - 2020/21 st. I sem. 2
Przedmiot: Projektowanie wstępne urbanistyczno - architektoniczne.
Temat projektu: PROJEKT ARANŻACJI WNĘTRZA PARTERU BUDYNKU JEDNORODZINNEGO
ćwiczenie nr 4
Rok 1 - 2020/21 st. I sem. 2
Przedmiot: Projektowanie wstępne urbanistyczno - architektoniczne.
Temat projektu: PRZESTRZEŃ WNĘTRZA
ćwiczenie nr 4
II stopień Rok 1 - 2020/21 sem. 1
Przedmiot: Projektowanie zabudowy wielorodzinnej.
Projektowanie arch.-urb. II-C-7 sem 01 rok 2020/21
Temat projektu: Rozwój miasta - osiedle przyszłości – Kraków
rok I
informacje ogólne
rok II
dyplomy inżynierskie
dyplomy magisterskie
koła naukowe
II stopień rok I
Gospodarka Przestrzenna
Bachelor in Architecture
galeria projektów
projekt: Piotr Celewicz